MENÜ

Dijital Pazarlamanın Geleceği

1 ay önce, Dijital Pazarlama


Dijital Pazarlamanın Geleceği

Dijital pazarlamanın geleceği hakkında son zamanlarda yazılan makaleler ve üretilen yazılı ve görsel içerikler oldukça umut verici durumda. Bunun sebebi ise gelecekte dijital pazarlama sektörünün bu günkü hacminin on katına ulaşacağı ön görülmektedir.

Günümüzde dijital pazarlama alanında hızlı dönüşümler ve değişimler yaşanıyor. Bunun en büyük sebeplerinden birkaçı teknolojinin son 150 yıl içerisinde çok hızlı dönüşüm yaşaması ve insanların sürekli yenilikler beklemesinden kaynaklanmaktadır.

Her geçen gün yeni firmalar ve markaların ortaya çıkmasıyla da dijital pazarlama sektörü büyüme hacmini arttırmaktadır.

l Son 5 yılda ve pandemi sırasında dijital pazarlama alanının artı özellikleri daha net ortaya çıkmış durumda. Temelde dijital pazarlamanın en büyük kazancı yaptığınız aktiviteye karşılık olarak tüketici kitlesinin reaksiyonlarını ölçebiliyor olmaktır.

l Kitlesel pazarlama çalışmalarına verilen reklam paralarının veya televizyonlara verilen reklam paralarının çok yüksek olmasına karşın dijital pazarlama alanına çok daha düşük bütçelerle daha verimli sonuçlar alınabilmektedir.

l Ayrıca bunlara ek olarak dijital pazarlamanın bir diğer artısı da kullanıcının ürünle alakalı her türlü satın alma durumlarından kullanımına kadar olan tüm yolculuğundan çıkarım yapılabilmektedir. Ayrıca ürünle alakalı tasarımdan servis sunumuna kadar da geri bildirimler elde etmek mümkündür.

l Sosyal medya hesapları, web siteleri ve farklı kanallar aracılığıyla yaptığınız satışlar ve bunun yanında aldığınız yorumlar pazarlama stratejisini belirleme konusunda keskin çizgiler oluşturabilmektedir.

l Şu an da içinde bulunduğumuz dünyada cep telefonu ve bilgisayar ile olan etkileşim hiç olmadığı kadar fazlalaştı. Özellikle Z kuşağı ile bu sayı tavan yapmış durumda.

l Bu yeni nesil aldığı ürünlerden yediği yemeklere kadar içine doğduğu bu dijital dünya da her şeyin kendine özel ve kişisel olmasını istiyor.

l Artık günümüzde geleneksel mecralar ile istenilen mesajı vermek zorlaşmış durumda. Ayrıca verilen mesajların ölçülme durumu da şüpheli.

l Günümüzde dijital kampanyalar oluştururken kitle analizi yaparak karşı tarafın yaşı, cinsiyeti, ilgi alanları tespit edilerek bu doğrultuda bir strateji belirlemek mümkündür.

l Bunların yanında günümüzde yapılan bu kampanyaların eskiye oranla çok düşük bütçelerle çok daha yüksek verimler alındığı görülmektedir.

l Günümüzde ürünlerin satışı artık YouTuber ve İnfluencerlar vasıtasıyla gerçekleşmektedir. Örneğin bir ürünün herhangi bir tanınmış influencer tarafından tanıtımının yapılması ürünün bilinirliğini arttırmaktadır. Bu nedenden ötürü geçmişten günümüze şirketlerin ve markaların dijital pazarlama alanına gelir ve yatırım anlamında bakış açılarında büyük değişimler görülmektedir. Bir sonraki dönemde ise dijital pazarlamanın altın çağını yaşayacağı ön görülmektedir.

Önümüzdeki 5 yıl içerisinde dijital pazarlama alanında yükselen trendler de farklılıklar olacaktır. İçinde bulunduğumuz dünyada tüketicilerin verilerinin bulunduğu Big data adı verilen bir sistem bulunmaktadır. Bu sistem büyük bir geri besleme sağlamaktadır.

İlerleyen zamanlarda kullanıcılardan bu verileri toplayarak doğru analiz yapan firmaların başarıları da şüphesiz ilk sıralarda olacaktır. Son yılların yükselen en büyük pazarlama alanı influencer pazarlama alanıdır. Önümüzdeki yıllarda da bu alan önemini arttırarak devam edecektir.

Önümüzdeki yıllarda pazarlama alanının bir diğer yıldızı da chatbotlar olacaktır hiç şüphesiz. 24 saat hizmet verebiliyor olmaları ve müşterilerin şikayetlerine anlık yanıt verebilmeleriyle gözde alanlardan biri olacaktır.

Bunların yanında en çok gelişme gösterecek başka bir teknoloji ise kişiselleştirilmiş mesajlar olacak. Ayrıca bunlara ek olarak e-mail pazarlaması da oldukça dikkat çekicidir. Eski usul yöntem gibi görünmüş olmasına rağmen daha kişisel maillerle farklı bir yol izlenerek gelecekte yerini alacaktır.

l Günümüzde verilmek istenen dijital pazarlama mesajlarında gönderilecek mesajların belirlenen hedef kitlenin bulunduğu mecraya gönderilmesi gerekiyor.

l Dijital pazarlama alanında kariyer yapmak isteyen kişiler ise yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemelerinde fayda var. Trendler günümüzde çok hızlı değişiyor ve bu trendlere ayak uydurmak gerekiyor. Bu alanda da sürekli okumak ve alınan eğitimleri devam ettirmek gerekiyor.

l Bu alanda çalışmak isteyen kişilerin okuyan ve aynı zamanda eğitime aç insanlar olmasında kendileri adına ciddi yararlar bulunmaktadır.


Henüz hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan sen ol!
Yorum Yap